Intra in cont      Nou

Conecteaza-te la contul tau:

  Intra rapid cu Facebook   Intra rapid cu Google   Intra rapid cu Hotmail
SAU
Tutoriale IT Utilizare programe 10 Tips and Tricks in Open Office Writer
10 Tips and Tricks in Open Office Writer 5.0 out of 5 based on 1 votes.
( 1 Vote )

Acest tutorial prezinta cateva trucuri pentru folosirea eficienta a programului gratuit Open Office Writer. Exemplul a fost creat folosind un calculator cu sistem de operare Windows 7, dar poate fi aplicat in aceleasi conditii si calculatoarelor care folosesc alte sisteme.

Open Office este o suita de programe similara cu Microsft Office, insa este gratuita. Ea dispune de un editor de text numit Open Office Writer si cu ajutorul sau poti crea, modifica si combina documente de tip text. Open Office deschide si documente word si poate salva documentele proprii avand extensia odt, in documente cu extensia doc. De asemenea, poate exporta fisierele in format pdf si ofera posibilitatea de a personaliza bara de unelte. 

Atentie: Pentru a putea urma acest exemplu, este necesar sa ai instalat pe calculatorul tau programul Open Office Writer. Daca nu ai instalata suita Open Office, urmeaza mai intai solutia: Descarcare si instalare Open Office 3.3.0, instaland ultima versiune disponibila a programului.

Iata cateva trucuri pentru folosirea eficienta a programului Open Office Writer:

Pasul 1. Personalizarea barei de unelte. Deschide programul Open Office instalat pe calculatorul tau. Acceseaza meniul View> Toolbars> Customize:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 2. Pe ecranul calculatorului tau se va deschide o noua fereastra. Aceseaza meniul Toolbras si apoi alege bara de unelte pe care vrei sa o adaugi. Dupa ce ai selectat optiunea dorita, apasa butonul Add. Procedeaza la fel cu fiecare noua optiune pe care vrei sa o adaugi:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 3. Redenumirea unei bare de unelte. Tot din fereastra deschisa la pasul doi, alege acum caseta Modify si apoi optiunea Rename Toolbar. Noteza noul nume pe care vrei sa il dai acestei bare de unelte si apoi apasa butonul OK: 

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 4. Salvarea predefinita ca document Word. Acceseaza meniul Tools> Options si acolo alege submeniul Load/Save> General. Din partea dreapta a ecranului alege optiunea Always save as> Microsoft Word 97/2000/XP pentru a salva mereu documentele ca fisiere doc (Word). Dupa ce ai incheiat, apasa butonul OK:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 5. Exportarea documentlui in format pdf. Pentru a exporta un document in format pdf cu Open Office Writer, alege meniul File> Export as pdf:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 6. Pe ecranul calculatorului tau vor aparea o serie de optiuni pentru exportarea documentului. Alege numarul de pagini, tipul de compresie (jpeg de exemplu) si configureaza si alte optiuni pe care le consideri necesare, apoi apasa butonul Export:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 7. Inserarea unui tabel. Pentru a insera un tabel intr-un document Open Office Writer este necesar sa accesezi meniul Table> Insert> Table sau sa apesi combinatia de taste Ctrl+F12:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 8.  Pe ecranul calculatorului tau se va deschide o noua fereastra cu ajutorul careia poti configura caracteristicile tabelului tau. Alege numarul de randuri si coloane, bifeaza optiunea Border daca vrei ca tabelul sa aiba chenar si apoi apasa butonul OK:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 9. Schimbarea culorii de fundal in tabele. Pentru a schimba culoarea unei casete dintr-un tabel, acceseaza submeniul Background colour si alege culoarea dorita pentru caseta/casetele selectate:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 10. Folosirea functiei de autocorectare. Daca ai de scirs un document mai mare si observi ca la anumite cuvinte faci in mod frecvent o greseala de scriere, poti folosi functia autocorectare pentru ca atunci cand scrii gresit acel cuvant, Open Office Writer sa-l corecteze automat. Alege meniul Format> Autocorrect> AutoCorrect Options:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 11. Pe ecranul calculatorului tau se va deschide o noua fereastra unde poti nota cuvintele care vrei sa fie corectate automat. Alege mai intai limba pentru care vrei sa fie facute aceste corecturi si apoi noteaza exceptiile. Nu uita sa apesi butonul OK la final, pentru ca exceptiile sa fie salvate:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 12. Inserarea caracterelor speciale. In cazul in care vrei sa inserezi in textul tau un caracter/simbol special este necesar sa accesezi meniul Insert> Special Caracter si apoi sa alegi din lista simbolul care te intereseaza:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 13. Instalarea extensiilor pentru Open Office Writer. Pentru a instala noi extensii pentru  Open Office Writer intra pe site-ul http://extensions.services.openoffice.org/en si alege din lista optiunea care te intereseaza si instaleaza optiunea in calculatorul tau:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Pasul 14. Pentru a indeparta o extensie alege meniul Tools> Extension Manager. Alege extensia pe care nu vrei sa o mai folosesti si apasa butonul Remove:

10 Tips and Tricks in Open Office Writer

Acestea au fost cateva trucuri care te pot ajuta sa lucrezi mai rapid si mai eficient cu optiunile puse la dispozitia utilizatorilor de  programul gratuit Open Office Writer. De acum cunosti inca o serie de metode care te pot ajuta in lucrul cu documentele de tip text, pe care le poti transforma foarte usor in format word sau pdf.

Nota: Tutorial realizat cu ajutorul cu unui calculator care foloseste sistemul de operare Windows 7 si browserul Internet Explorer 10. Daca folosesti un alt sistem de operare si/sau browser, anumiti pasi pot sa difere intr-o anumita masura, insa ei raman valabili. 

Experienta TA conteaza! Scrie un comentariu:

Tutoriale noi si populare: